Taller de disseny de camisetes amb pintura tèxtil.

21/05/2021

Taller

Pintura

Taller

Taller de reciclatge i pintura de tèxtils amb l'alumnat de 3r de Pmar i PAC.

Taller de reciclatge i pintura de tèxtils amb l'alumnat de 3r de Pmar i PAC. Amb la tècnica de l'estergit i la de la transferència.
Es tractava de tunejar camisetes de cotó amb pintura tèxtil que es pot llavar, per actualitzar i donar-li una segona vida a les prendres també.

L'estergit, també anomenat estèncil (de l'anglès stencil), és una tècnica artística de decoració gràfica consistent en aplicar pólvores de color, pintura o similars a través d'una plantilla (anomenada estergit o trepa) amb el dibuix a obtenir retallat o perforat. Procediment pictòric tan antic com la humanitat, encara avui és practicat per artistes com ara Banksy.

Una de les formes més usuals de fer-ho és retallant la imatge desitjada sobre un full de paper dur, el dibuix apareix com un espai obert amb zones sòlides al voltant. La plantilla així obtinguda se situa sobre un nou full de paper i s'aplica la pintura sobre tota la superfície. Les zones de pintura que arriben al full inferior queden limitades a la forma dels buits de la plantilla, creant així la imatge desitjada.

Què és Transfer? PERSONALITZACIÓ DE PECES I TÈXTILS L'estampació per mitjà de Transfers Tèxtils és la forma més ràpida, neta, versàtil i econòmica de decorar qualsevol peça o tèxtil, ja sigui de cotó, fibres artificials o barreges, aportant una gran varietat d'acabats i estils. Els Transfers es defineixen com tintes serigràfiques impreses en un suport de paper siliconat i posteriorment transferides a un suport tèxtil aplicant calor i pressió per mitjà d'uan planxa d'estampació.